![](/assets/socials/facebook-9ef4f7a769ed9b404e821a3d371ac03a6c0e605153e8b4dd1963d8e77e0ffc86.png)
![](/assets/socials/twitter-11ea7a5e9b520a98863a969665a17d3fa9743fac008e69810fbff334424e6c9d.png)
![](/assets/socials/instagram-6dcd7d3e01b84528a422c81e6b5d64689d229e2193f28f5fc5379000b4807315.png)
![](/assets/socials/youtube-de6a866159845bfff82660bc7f91beeca47e7663df07d551931f479db7c954b9.png)
Následujících šest praktických tipů zveřejnil server fastcompany.com.
Kreativní lidé nepotřebují, abyste s nimi jednali jako v bavlnce. Potřebují však vnímat a užívat si respekt a profesionální podporu od svých nadřízených.
Lídr kreativního týmu musí vědět, zda jeho tým směřuje správným směrem a v případě nutnosti jej usměrnit. Teprve pak se může těšit důvěře svých lidí.
Vaši lidé potřebují čas a prostor pro kreativní práci. Chcete-li od nich ty nejlepší výkony, nenuťte je chodit na zbytečné porady. Zvažte také, kdy je vhodné pracovat v otevřeném prostoru, kde je plno rušivých prvků, a kdy například v domácí kanceláři, kde naopak mohou chybět spontánní diskuse s kolegy. Najděte zkrátka tu správnou rovnováhu.
Bylo by chybou předpokládat, že kreativní pracovníci potřebují úplnou svobodu. Ve skutečnosti jsou naopak raději, když je někdo vede. Cíle a instrukce, které jim dáváte, však musejí být jasné a zpětná vazba konstruktivní.
Všichni intuitivně tíhneme k lidem, kteří uvažují podobným způsobem jako my. Lídr kreativního týmu však aktivně vyhledává lidi s různými pohledy na věc. Nepodléhá diskriminačním stereotypům spojeným s rasou nebo pohlavím. Vítá rozdílné životní zkušenosti a dovednosti.
Má-li váš tým být úspěšný, nesmíte se soustředit jen na tým samotný, ale také umět prodat vaše projekty v rámci firmy či potenciálním investorům. Ani ty nejlepší nápady se neprodají samy.
Zdroj: http://www.fastcompany.com/3059779/your-most-productive-self/6-habits-of-creative-managers - portál předního amerického magazínu pro manažery